GENERELLE FORRETNINGSBETINGELSER – COLO ApS
1. Anvendelsesområde
Nedenstående almindelige forretningsbetingelser for COLO ApS – Consulting, Search & Selection, Inge Lehmanns Gade 10, 6. er gældende for alle forretningsydelser fra COLO ApS. Afvigelser fra nedenstående forretningsbetingelser er kun gyldig med COLO ApS skriftlige accept.
2. Tilbud
Tilbud, der afgives af COLO ApS, er gældende i 30 dage fra tilbudsdatoen. Priserne anført i tilbuddet er bindende for COLO ApS med mindre andet er nævnt i tilbuddet. Priser er ekskl. moms samt omkostninger til 3. part med mindre andet er anført.
3. Ordrebekræftelse
COLO ApS bekræfter altid skriftligt overfor kunden, ordren på det bestilte arbejde. Ordrebekræftelse fremsendes via mail til kundens kontaktperson.
4. Betalingsbetingelser
COLO ApS betalingsbetingelser er fakturadato + 8 dage, med mindre andet er aftalt i ordrebekræftelsen. Ved udeblivelse af rettidig betaling pålægges der et administrationsgebyr på 100,00 kr. pr. erindringsskrivelse.
For konsulentydelser, der strækker længere end 30 dage, faktureres der bagud hver den 30. i måneden med det antal timer, der er forbrugt. Time- og ressourceopgørelse vedlægges som bilag til den fremsendte faktura.
COLO ApS kan ved større opgaver/projektforløb forlange, at kunden stiller bankgaranti for det fulde beløb eller betaler efter en aftalt rateplan som anvist i ordrebekræftelsen
Ved search & selection opgaver kan COLO ApS opræve et opstartsbeløb pr. opgave, der iværksættes. Opstartsbeløbet modregnes i slutafregningen når opgaven afsluttes.
5. Afleveringsforretning
For hvert projekt som COLO ApS løser, afholdes der afleveringsforretning med kunden, senest 14 dage efter opgaven er afsluttet.
6. Samarbejdets ophør
Et samarbejde ophører automatisk efter 12 måneder, såfremt der ikke har været nogen form for kontakt mellem COLO ApS og kunden. Et samarbejdes ophør kan dog skriftlig opsiges med omgående virkning, såfremt kunden ikke overholder COLO ApS generelle forretningsbetingelser eller andre aftaler, der måtte være indgået i samarbejdet.
Ved samarbejdets ophør slutfaktureres der fra COLO ApS til kunden. I slutfaktureringen indgår forbrugte timer, hjælpemidler, transport og andre omkostninger, som kunden godkendte på ordrebekræftelses tidspunktet.
7. Kundens forsinkelse af projektet
Såfremt en ordrebekræftet opgaveløsning forsinkes af kunden ophæves de tidsterminer, der er aftalt for løsningen af opgaven.
Såfremt kunden i mere end 60 dage udskyder en ordrebekræftet opgave fra den startdato, der er nævnt i ordrebekræftelsen, kan COLO ApS fordre forudbetaling eller anden sikkerhedsstillelse.
I forbindelse med løsning af search & selection opgaver kan kunden frigøre sig fra samarbejdet mod at betale 55.000 dkr excl. moms pr. igangsat opgave.
8. Tavshedserklæring
COLO ApS påtager sig som standard tavshedspligt om de forhold, som COLO ApS bliver bekendt med under samarbejdet med kunden. Tavshedserklæringen er gældende så længe samarbejdet opretholdes og forældes ikke efter samarbejdets ophør.
9. Persondata og kundedata
COLO ApS indestår for at behandle samt opbevare persondata efter den til enhvertid gældende lovgivning på området.
10. Force majeure
Følgende omstændigheder hos COLO ApS medfører ansvarsfrihed, såfremt de forhindrer en ordrebekræftet opgave i at blive løst eller gør opfyldelsen urimelig byrdefuld.
Arbejdskonflikter og enhver anden omstændighed, som COLO ApS ikke er herre over, såsom brand, mobilisering, krig, eller uforudset militærindkaldelse af tilsvarende omfang, oprør eller andre truende uroligheder.
11. Tvister
Alle tvister vedrørende disse forretningsforhold afgøres efter dansk ret. Retssager skal anlægges ved COLO ApS eller kundens værneting, efter COLO ApS valg.
Etiske retningslinjer for vores arbejde
Hos COLO - Consulting, Search & Selection påtager vi os kun opgaver, vi er kvalificerede til at løse.
Hos COLO - Consulting, Search & Selection tilråder vi kun foranstaltninger, som er i samarbejdspartnernes interesse.
Hos COLO - Consulting, Search & Selection skaber vi forventninger, som vi indfrier. Vi følger op på de initiativer, vi har taget, og sørger for at kunde og klient holdes informeret.
Hos COLO - Consulting, Search & Selection behandler vi alle oplysninger fortroligt, og afgiver gerne en selvstændig erklæring herom, i de tilfælde det findes nødvendigt.
Hos COLO - Consulting, Search & Selection påtager vi os ikke opgaver for en samarbejdspartners konkurrenter, når dette skønnes at kunne være imod dennes vitale interesser.
Hos COLO - Consulting, Search & Selection garanterer vi økonomisk uafhængighed af leverandører.
Hos COLO - Consulting, Search & Selection formidler vi ikke stillinger for vores samarbejdspartneres medarbejdere.
Hos COLO - Consulting, Search & Selection giver vi klare og korrekte oplysninger om honorarberegning inden opgavestart.